Malou Engbers & Katrein Breukers


malourosa92@gmail.com
b. 1992, Tilburg / Education: AKV St.Joost, Current  – Diploma in Bachelor Fine Arts  www.Malouengbers.nl

_____________________________________________

katreinbreukers@hotmail.com
b. 1991, Tilburg / Education: AKV St.Joost, 2015  – Diploma in Master Fine Arts / Fontys ABV, 2013  – Diploma in Bachelor Teacher of Visual Arts and Design / www.katreinbreukers.com

 

 

English below

NL

We houden ons beide bezig ”performen”, met ons zelf in de hoofdrol. Katrein maakt werk specifiek op de ruimte en of het publiek gericht. Ze past haar werken aan op de ruimte en betrekt de bezoeker bij haar werk door middel van haar performances. Op deze manier streeft ze naar een persoonlijke benadering, binnen de artistieke context, met het publiek, met de ruimte en met de objecten.

Malou draait deze contexten juist om. Ze maakt haar eigen artistieke context in persoonlijke omgevingen: ze bouwt decors en settings voor haar films in privesettings. Soms slingeren nog spullen rond van haar dagelijks leven, wat de films persoonlijk maakt. Een andere keer is de buitenwereld buitengesloten, maar heeft film door het hoge “doet het zelf” gehalte van de geknutselde decors en het knullige theater, een intiem karakter. Een overeenkomst is de interesse in de theatrale en performatieve kant van cultuur. Elementen zoals het podium, kostuums en muziek keren regelmatig terug in ons werk.

EN

We both keep ourselves busy “performing”, with ourselves in the leading role. Katrein makes work specifically on space and whether the audience is focused. She adapts her work to the space and involves the visitor in her work through her performances. In this way she strives for a personal approach, within the artistic context, with the audience, with the space and with the objects.

Malou reverses these contexts. She creates her own artistic context in personal environments: she builds decors and settings for her films in private settings. Sometimes things still lurk around their daily life, which makes the films personal. On another occasion, the outside world is excluded, but because of the high “do it yourself” content of the crafted decors and the clumsy theater, it has an intimate character. An agreement is the interest in the theatrical and performative side of culture. Elements such as the stage, costumes and music regularly return in our work.